A sűrítési arány és az oktánszám összefüggése

Az átlag autóvezető nem igazán van tisztában azzal, hogy a gépjárműben milyen anyagok vannak, azok hogyan működnek, valamint miért van szükség rájuk. Ez az üzemanyagokra is igaz, a legtöbb autóvezető csak azt tudja, hogy autója benzines vagy dízeles gépjármű.

A sűrített arány és az oktánszám összefüggése kapcsán itt érhet el bővebb információkat! A motorbenzin a természetes kőolajból származó vegyület, amely akár négyszáz különböző alkotóelemet is tartalmazhat. A motorbenzin erősen robbanásveszélyes, rendkívül gyúlékony, vízben oldhatatlan, könnyen folyó, színtelen folyadék, borszesz segítségével viszonylag könnyen oldható. A motorbenzint elsődlegesen a benzin üzemű autók esetében használják. Az oktánszám egy olyan mérő szám, amely a benzin nagy sűrítés melletti öngyulladásra való hajlamosságát mutatja. A motorban a magas sűrítési viszony mellett az alacsony oktánszámú benzin úgy nevezett kopogásos égésre hajlamos. Ez akkor következik be, amikor idő előtt az üzemanyag-levegő keverék begyullad a megfelelő ütem előtt. Ilyen esetben a lángfront a normál égéskor jellemző lángfront sebességének többszörösét is elérheti, akár tizenöt-hússzorosát is.

Az sem kizárt, hogy kalapácsütéshez hasonló hangokat hall. Ez semmiképp sem jó, ugyanis ez nem tesz jót a motornak, előfordulhat, hogy a motorban komoly károk keletkeznek. Éppen ezért fontos, hogy minden esetben megfelelő oktánszámú benzint használjon a gépjárműben. A benzin kompressziótűrését egy olyan számmal hasonlítják össze, melyet a hét-, és nyolc szénatomos lánc keverésével állítanak össze. Érdemes bővebben tájékozódni a benzin kapcsán, hiszen így egyszerűbben megérti annak jelentősségét, működését. Bővebb információkat az alkatreszek.hu weboldalon talál!