A féktárcsa általában vas (vagy karbon kompozit) tárcsa, amelyet egy autó, motorkerékpár vagy akár teherautó felfüggesztésére rögzítenek, és amelyet egy féknyeregben tartott fékbetétek fognak meg. A féktárcsa és a betétek közötti súrlódás miatt az autó megáll.
Féktárcsa teherautóhoz rendelhető az aruhaz.intermotor.hu weboldalon tehát nézzen be hozzánk és itt megtalálhatja teljes féktárcsa kínálatunkat is az árakkal együtt. A féktárcsa számos előnnyel rendelkezik a fékdobbal szemben, mert gyorsan elvezeti a hőt, erős és állandó fékteljesítményt biztosít. A tárcsafékek a sofőr számára is több „érzetet” keltenek a pedálban, lehetővé téve számára, hogy könnyebben módosítsa a nyomást az egyenletes megállás érdekében. Nagyobb teljesítményű alkalmazásokban a féktárcsa valójában két tárcsát fog tartalmazni, amelyeket különféle rotorok egymás mellett rögzítenek. Ez tulajdonképpen a lemezt „szellőzteti” tovább, ami segíti a hűtést és a teljesítményt. A féktárcsák a teherautókban is mindennaposak. Ahelyett, hogy a fékbetétnek bármilyen vizet össze kellene nyomnia a tárcsa felületén, ami akadályozza a leállóképességet, a vizet a korong furataiba tolják, ezáltal lehetővé téve a féktárcsának, hogy rendeltetésszerűen megfogják a lemezt.
A fékezés során felesleges hőfelhalmozódáshoz kapcsolódó feszültségek elkerülése érdekében egyes tárcsákat durva spline-okon keresztül szinte lazán rögzítenek az agyra. Ez a laza rögzítés lehetővé teszi, hogy a lemez a hővel egyenletesen táguljon, és megakadályozza, hogy túl sok hőt vigyen át az agyba, amelyre fel van szerelve, ami meghibásodást okozhat. A tárcsafék-technológia eljutott odáig, hogy nem csak autókon és motorkerékpárokon használják – a teherautóknak ma már általában alapfelszereltségük a tárcsafék. Féktárcsa rendelhető tehát az aruhaz.intermotor.hu weboldalra látogatva, ahol kedvező árakat talál.